Teraz jest 2024-05-08, 22:30


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2007-04-29, 18:55 

Dołączył(a): 2007-04-25, 00:03
Posty: 7
Lokalizacja: Zielona Góra
Saluti innamorati in Italia.
Niedługo wyjezdżam do pracy w rejon Marche. Mam pytanie, czy nauczony język w Polsce
bardzo różni się od miejscowego dialektu. może sa Polacy pracyjący tam i czy mogę liczyć na jakąś pomoc.
Pozdrawiam.
Teresa

_________________
tess


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2007-04-29, 20:58 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-03-04, 14:07
Posty: 482
Lokalizacja: Kraków
Witaj tess,

Na pomoc u nas możesz liczyć zawsze. Ja osobiście w Marche nie byłem, ale z tego co mi się udało trochę popatrzeć na pozycje tego regionu na mapie Włoch, to nie powinno być najgorzej.
Widać że położone nad morzem Adriatyckim, także na pewno fajny krajobraz. Jeżeli chodzi o ten dialekt na którym ci zależy, to myślę że w Marche nie mają jakiegoś specjalnego dialektu różniącego się w znacznym stopniu do oryginalnego j. włoskiego. Jeżeli się uczyłaś w Polsce włoskiego to nie powinno być problemu, chodź zawsze jest tak że po jakimś okresie dopiero człowiek nabiera pewności i biegłości w mowie.

_________________
http://www.wlochy.edu.pl - Portal edukacyjno - informacyjny, email: [email protected]


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2007-04-29, 21:00 

Dołączył(a): 2007-03-22, 15:01
Posty: 155
Lokalizacja: Radom,Opole,FI,VR
Witaj Teresa
Nauczony język w Polsce zawsze się będzie różnił od tego nauczonego w Italii, a tym bardziej od poszczególnych dialektów. Sami siebie Włosi nie rozumieją rozmawiając w innych dialektach to co dopiero mówić o obcokrajowcach ;-)
No, ale italiano to italiano, każdy nim we Włoszech włada mniej lub bardziej sprawnie i nie ma obawy, że ze znajomością włoskiego się nie dogadasz. Być może z kimś tam starszym to nie, ale przecież nie tylko on będzie wokół Ciebie.
Więc bez obaw :-P

_________________
Ex-Erasmus na Università degli Studi di Firenze, Facoltà di Ingegneria Civile. www.Wlochy.edu.pl


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2007-05-01, 16:15 

Dołączył(a): 2007-04-25, 00:03
Posty: 7
Lokalizacja: Zielona Góra
Dzieki serdeczne za pocieszajace wiadomości. Jestem pielegniarka w bede pracowac w domach opieki i szpitalach, a tam jednak spotkam ludzi starszych przede wszystkim.
mam nadzieje, ze po paru tygodniach ten problem sie sam rozwiaże. a jak dobrze mi pojdzie, to oczywiscie pochwale sie na stronie clunitaliano. na pewno.
Tozdrawiam wszystkich.

_________________
tess


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2007-05-04, 17:42 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-03-04, 14:07
Posty: 482
Lokalizacja: Kraków
Stanowisko pielęgniarki to bardzo dobre stanowisko we Włoszech, generalnie medycyna, lekarze i pielęgniarki są bardzo uznawanymi zawodami we Włoszech, i cenionymi. Właściwie to cała świadomość społeczna i kultura zdrowego trybu życia jest nam na wysokim poziomie. Na pewno ci się uda Tess, a gdy już nabierzesz wprawy w języku i się usamodzielnisz, to nawet możesz działać prywatnie. Wiem że jest taka możliwość, a pielęgniarka która jest znana w kręgu lekarskim może zarobić nawet 50 euro za taką noc spędzoną w czuwaniu nad chorą osobą. Czy też chodzenie po mieszkaniach do chorych osób – też dobrze opłacane. Także powodzenia i do następnego.

_________________
http://www.wlochy.edu.pl - Portal edukacyjno - informacyjny, email: [email protected]


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2007-05-04, 21:17 

Dołączył(a): 2007-04-25, 00:03
Posty: 7
Lokalizacja: Zielona Góra
Jestem bardzo zadowolona ze mam tu wspaniałe wiadomosci o Italii, jeszcze raz serdeczne dzieki. Mam jeszcze jedno pytanie, jak jest w Italii z dostepem do laczy internetowych, zabieram swojego laptopa i bede chciala kupic bezposredni dostep, czy mam na to szanse, czy zostanie mi korzystanie z kawiarenek internetowych. Pozdrawiam serdecznie.
Teresa

_________________
tess


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2007-05-04, 23:33 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-03-04, 14:07
Posty: 482
Lokalizacja: Kraków
Z tego co wiem do większość używa połączeń przy wykorzystaniu telefonów stacjonarnych, poprzez usługę Alice. Płaci się 20 euro abonamentu miesięcznie, ale trzeba mieć telefon stacjonarny. Jak się nie ma to za założenie chyba biorą sobie 100 – 150 euro wraz z umowa i nowym numerem. Ale to pewnie ci nie odpowiada. Ja teraz będę kombinował coś z komórką. Tzn. z komórki Internet na laptopa. Kup sobie karte TIM (chyba 10 euro kosztuje – idziesz do centrum Tim, jest ich pełno dajesz im dowód oni skanują i za parę godzin masz aktywny już nr). Jak masz dobry telefon z Internetem to wystarczy program specjalny zainstalować na laptopie i przez USB podłączyć komórkę. Internet z komórki będziesz miała przekazywany do laptopa. Jednak najpierw poinformuj się co do ceny za połączenie z Internetem prze komórkę. Czasami są promocje i warto korzystać bo bardzo tanio wychodzi. Ja jednak raz się przeliczyłem i zapłaciłem za samo połączenie z komórki 5 euro. Ale generalnie jest dużo promocji. Z operatorów komórkowych to tak jak napisałem, TIM dla mnie najlepszy.
Pozdrawiam

_________________
http://www.wlochy.edu.pl - Portal edukacyjno - informacyjny, email: [email protected]


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2007-05-05, 14:28 

Dołączył(a): 2007-03-22, 15:01
Posty: 155
Lokalizacja: Radom,Opole,FI,VR
No to parę sprostowań co do poprzedniej wypowiedzi:
Co do internetu to owszem, że są oferty za 20 euro, ale jak zwykle stoją za tym inne koszty i na miesiąc i tak wychodzi więcej, bo np.trzeba będzie samemu kupić modem czy coś tam. Także nie sądze, że za 20 euro jest możliwe mieć stały dostęp do internetu.
Jeśli chodzi o internet przez komórkę to jeszcze nie spotkałem się z kimś kto by chwalił ten sposób połączenia. Jest przede wszystkim wolny i podejrzewam, że tess chciałaby korzystać z internetu do komunikacji z rodziną przez np. skype - także internet z komórki kategorycznie odradzam, wątpie, że takie coś pójdzie przez komórkę.
Jeśli chodzi o operatorów to różnie z tym bywa, zależy w jakiej sieci się ma znajomych, co się robi z telefonem itp. Ja mam większośc znajomych w WIND, płacę 5 euro m-c za 200min rozmów, smsy (w Italii jak i do Polski) kosztują mnie 15 centów. Minuta w zależności od taryfy może kosztować nawet 25centów/min (nalicz.sek.) UWAGA! - nie wszystkie taryfy w Italii mają naliczanie sekundowe, a jeszcze niektóre mają "scatto alla risposta", czyli płaci się za moment gdy ktoś odbierze jak dzwonimy (np.15centów).

Także, wybór operatora jest sprawą indywidualną, zależy do czego będzie nam potrzebny telefon, czy do smsów, do rozmów w Italii (i do jakich sieci), czy może do rozmów z Polską (w promocjach może nawet wynieść 20centów/min)

Jeżeli chodzi o Vodafone to tego odradzam - jest najdroższy, chyba, że się dzwoni tylko na Vodafony (lecz to raczej nie jest możliwe)

_________________
Ex-Erasmus na Università degli Studi di Firenze, Facoltà di Ingegneria Civile. www.Wlochy.edu.pl


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2007-05-05, 23:26 

Dołączył(a): 2007-03-13, 23:13
Posty: 65
Lokalizacja: Pompei
Salve!!Per quel che riguarda lo scatto alla risposta, credo che il costo fisso sia uguale un po per tutti i gestori di rete mobile italiani...Questo e sicuro!!A parte i costi degli sms verso Tim o altro gestore - sempre italiano-(0,16 centesimi di euro circa)io credo che sarebbe opportuno discutere sul costo degli sms inviati all'estero, cioe, 0,30 centesimi di euro!!Vi assicuro che fino a maggio 2005 per gli sms inviati all'estero si pagavano i soliti 15 centesimi...poi e scattato l'aumento . Certo , se una persona ne manda uno ogni tanto puo andare anche bene, ma se invece si tratta di due persone, in qualche modo legate che devono lo stesso sentirsi durante la giornata(perche non possono telefonarsi), si tratta poi di una spesa assurda...cioe , se qualcuno provasse ad inviare all'estero circa 4 messaggi al giorno , spenderebbe la bellezza di 1,20 euro...e semplici studenti non possono comunque permettersi di pagare , puntualmente tutti questi soldi per pochi sms verso un gestore straniero...se il costo fosse uguale a quello degli sms inviati in Italia, si spenderebbe giusto la meta!!Immaginate un po!!Per me e assurdo .Siamo in Europa, ma i confini ci sono ancora....e vi dico la verita, odio la pubblicita della Tim , soprattutto quando e accompaganta dal motto "Vivere senza confini!!!!"perche non e la verita !!E una bugia!Loro mettono i confini , non li eliminano!Siete d'accordo?
Certo , bella scoperta quella di creare il telefonino che invia e-mail..cosi , almeno , iscrivendosi alla casella i -box , e possibile inviare e mail a normali indirizzi di posta elettronica di tutto il mondo al prezzo di 2 centesimi...E questa e un'invenzione geniale, ma temo che durera ancora per poco...:-)
Per ricevere e -mail sul cellulare , il discorso invece cambia e mi sembra che si arrivi a pagare circa 60 cent. / ogni lettura di e-mail ricevuta e relativo scaricamento dalla casella di posta sul proprio cellulare.
Non e affatto facile , invece collegarsi ad internet , tramite cellulare.Almeno mi e successo una volta che collegandomi per errore , ho pagato 6 euro (solo per il collegamento)!!!
Probabilmente ci sono promozioni...ogni tanto capita che ce ne sia qualcuna che da gratis alcuni Mb...l'anno scorso , ad esempio , non ricordo con quale promozione , mi furono accreditati 98 MB per navigazione in internet , tramite cellulare..Bastano per fare tantisismi collegamenti, ma vi assicuro che la grafica e inaccettabile e non garantisce tutte le comodita che darebbe ad esempio un comune computer.Forse vale la pena attivare qualche offerta e collegare il proprio cellulare ad un Pc in modo tale da ottenere lo stesso effetto che si ha con un comune collegamento ad internet attraverso modem.In quetso caso , ci sono determinate offerte fatte per usare il cellulare come modem.Non so quali siano le tariffe per ogni collegamento , ma credo che funzioni un po come uno scatto alla risposta o cose del genere..
Czesc!!


Góra
Offline Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2007-05-06, 15:47 

Dołączył(a): 2007-03-22, 15:01
Posty: 155
Lokalizacja: Radom,Opole,FI,VR
W związku z podwyżkami jakie wszyscy operatorzy włoscy wprowadzili po obowiązku zniesienia opłat za doładowania kartą (tj.wcześniej kupując doładowanie np.za 10euro,dostawało się do wykorzystania tylko 8, pozostałe 2euro to tak zwane - koszta doładowania) we wszystkich sieciach zawrzało od podwyżek.
Mimo, że WIND chyba najbardziej podrożał to przedstawie wam mój cennik dla mojej taryfy w WINDzie:
Taryfa WIND 12
rozmowy do wszystkich operatorów we Włoszech:
12cent/min + "scatto alla risposta" 16centów, naliczanie co 30sek.
smsy do wszystkich operatorów we Włoszech i w Polsce:
15centów

Mam ponadto opcje NOI WIND, która umożliwia mi 200min rozmów do wszystkich numerów WIND (koszt 5euro/m-c, odnawia się automatycznie)

Jest możliwość w WINDzie wybrania opcji CALL YOUR COUNTRY z kosztami rozmów do Polski 20cent/min + scatto alla risposta 15cent, naliczanie co 60sek
Aktywuje się raz i opcja działa przez 12 m-cy

Per quanto riguarda le speciale offerte per gli sms o le chiamate verso l'estero non so niente, perche non esistono tranne quella 'call your country' (ma rigurda soltanto per le chiamate, no per gli sms)

_________________
Ex-Erasmus na Università degli Studi di Firenze, Facoltà di Ingegneria Civile. www.Wlochy.edu.pl


Ostatnio edytowano 2007-05-09, 12:02 przez Michał Malec, łącznie edytowano 3 razy

Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2007-05-06, 23:19 

Dołączył(a): 2007-04-25, 00:03
Posty: 7
Lokalizacja: Zielona Góra
Molte grazie Rosa, sua risposta e' molto interessante. Sono infermiera e saro' lavorare in L'Italia nel ospedale o casa di riposo. Da otto mese studio italiano e non so dire che parlo bene. Adesso aspetto quando andro' in Italia, io sono pronta gia'.
Studio italiano sola due o tre volte di settimana, qualque volte con mie amiche che andranno in Italian con me. Mi molto piace lingua italiana e L'Italia.
Saluti cordiali.
Teresa

_________________
tess


Ostatnio edytowano 2007-05-27, 21:54 przez tess, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2007-05-06, 23:34 

Dołączył(a): 2007-03-13, 23:13
Posty: 65
Lokalizacja: Pompei
Non c'e di che, Teresa! Certo ,prima di andare in Italia o in qualunque altro paese straniero e sempre bene informarsi sulla vita quotidiana , le spese da sostenere ...
Sicuramente per trovare le offerte, sia di lavoro , che di qualunque altro tipo , bisogna cercare e informarsi bene.Io dico sempre che l'informazione e la prima cosa ,la piu importante.Non si preoccupi per quel che riguarda lo studio della lingua italiana.Certo , l'italiano e tra le lingue piu facili da imparare. Imparare un alingua bene e difficile...ma le dico la verita , tutti gli stranieri che vengono in Italia , imparano in fretta a parlare questa lingua...poi con il tempo si fa pratica e ci si insegna qualche cosa di grammatica ...
certamente studiare una lingua senza mai usarla davvero e piu difficile, mentre vivendo in un paese la si impara ancora piu velocemente(forse non tanto correttamente), ma almeno si ha la possibilita di sperimentare un determinato linguaggio in svariate situazioni , che vanno dal fare la spesa ad una chiacchierata con conoscenti ecc.
Vedra che nel suo soggiorno in Italia tutto sembrera piu facile!Solo per le spese c'e bisogno di maggior attenzione, vista l'inflazione che c'e stata con l'euro!!!!:-)tuttavia io credo ch el'Italia sia un paese da vivere ..io sono italiana e ne sono fiera.Non perche e il mio paese, ma le assicuro che Qui tutto e buono...certo c'e il bene e il male...ma questo succede anche a New York ,per dirle ...
Ci son oposti incantevoli.La Toscana ad esempio e una regione da sogno!!Davvero.


Ps: Vorrei chiedere a Michal , visto che ho letto il suo post(ho capito giusto qualcosa...:-)), se e a conoscenza di qualche offerta della rete telefonica Wind per quanto riguarda gli sms o le chiamate verso l'estero!!
Grazie
Saluti !!!
Rosa

[ Dodano: 2007-05-07, 13:11 ]
CIao a tutti !!!Volevo solo informare chi e interessato che la Tim ha creato gia da un bel po di tempo un nuovo piano tariffario per le chiamate internazionali .Si tratta di Tim Welcome Home e prevede un piano tariffario con notevoli agevolazioni per le chiamate verso gestori stranieri.La Polonia e nella fascia da 9 centesimi di euro al minuto , con scatto alla risposta azzerato e contatore (al minuto )impostato su scatti di 30 secondi...credo che invece di calcolare le spese 7minuto e cioe 60 secondi , le calcolino per 1/2 minuto ...suppongo !
Comunque oltre alle agevolazioni per le chiamate vocali , ce ne sono delle altre per gli sms che avranno un costo fisso di 15 centesimi di euro , verso tutti i telefonini su territorio nazionale e internazionale!
La promozione ha validita fino al 30 giugno 2007 , al che non so dirvi se continuera ad andare avanti con un profilo tariffario comunque agevolato o se al termine della stessa tutto tornera come prima!?!:-))
In piu e gratuita se per il cliente che la richiede consiste nel primo cambio di profilo tariffario effettuato .In tutti gli altri casi costa solo 7 euro..e viene rinnovata senza costi aggiuntivi, comportando , inoltre alcuni bonus per le chiamate verso altri utenti Tim, fino a 100 euro di chiamate !
Per ulteriori informazioni , potete visitare il sito internet www.tim.it
Ciao!!!


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2007-05-11, 23:22 

Dołączył(a): 2007-05-11, 22:32
Posty: 4
Lokalizacja: Wroc/Tresigallo(FE)
Zalezy tez od twojego położenia... w Ferrarze jest FastWeb 20 MB/s :-D ale już 25 km obok (Tresigallo) go nie ma :( Alice bedzie miało prędkość 4 MB/s od końca 2007 roku (to się nazywa zacofanie) narazie jedziemy na Timie :-)


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2007-05-27, 21:56 

Dołączył(a): 2007-03-22, 15:01
Posty: 155
Lokalizacja: Radom,Opole,FI,VR
Życie we Włoszech na codzień...hmmm, bywa męczące, ale znalazłem na to sposób - rower, 15km poza miasto i inny świat. W ciągu tygodnia poza miastem nie ma praktycznie nikogo, w ciągu weekendu ruch się wzmaga.
Jestem teraz na etapie poznawania najbliższych okolic Florencji rowerem, zdjęcia na stronce (link na dole każdego mojego postu)

_________________
Ex-Erasmus na Università degli Studi di Firenze, Facoltà di Ingegneria Civile. www.Wlochy.edu.pl


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2007-06-07, 20:09 

Dołączył(a): 2007-03-13, 23:13
Posty: 65
Lokalizacja: Pompei
In Campania, l'assessore per la cooperazione intenazionale della provincia di Napoli ha presentato l'attivazione di corsi d'italiano per stranieri promossa dal suo assessorato in collaborazione con l'Istituto italiano per gli studi europei .I corsi gratuiti di livello elementare saranno tenuti da insegnanti del Centro interdipartimentale diservizi linguistici ed audiovisivi dell'Orientale.
E' anche previsto il rilascio di un attestato di formazione al termine del corso.
Fanno parte dell'iniziativa diversi comuni della provincia e alcune organizzazioni che hanno messo a disposizione gli spazi per lo svolgimento delle lezioni .
Conoscere l'italiano almeno al livello elementare rappresenta un importante passo verso l'integrazione .
I corsi sono aperti a tutti gli immigrati. E' possibile iscriversi durante tutta la settimana presso lo sportello Immigrati della provincia di Napoli, Largo Santa Maria Nova , 43 a Napoli, scrivendo a [email protected] o chiamando lo 0815527104.(+39 per chi chiama dall'estero).
Spero che quest'informazione possa essere d'aiuto a chi e venuto in Italia da poco e si trova alle prese con tante difficolta. Penso che conoscere la lingua sia un primo passo per ottenere tutti diritti ed evitare sfruttamenti indebiti!!!Credetemi , e cosi!
Comunque so darvi notizie solo riguardo la Campania , ma so che anche in altre regioni con alto numero di immigrati e stato creato un centro del genere!!


Góra
Offline Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group